Het uitrollen van een werkplek met Windows Autopilot en Intune biedt jou als eindgebruiker een gestroomlijnde en efficiënte manier om nieuwe apparaten in te stellen zonder tussenkomst van een medewerker van Solid Partners of de IT-afdeling.

Wanneer je het apparaat ontvangt, hoeft je het alleen maar aan te zetten en verbinding te maken met het internet. Het apparaat zal automatisch de configuratieprofielen downloaden en toepassen, waardoor het binnen geringe tijd gebruiksklaar is.

Dit proces minimaliseert de tijd en moeite die nodig zijn voor de initiële configuratie, waardoor jij snel aan de slag kan, ongeacht je locatie.

Werkplek instellen voor gebruik

Bekijk de video voor het configureren van jouw werkstation.

Hieronder staan alle stappen uitgeschreven, zodat je de configuratie in je eigen tempo kan uitvoeren.

Heel veel succes!

1. Uitpakken en aansluiten

Pak de laptop of desktop uit, en sluit deze aan op stroom en jouw netwerk.

2. Start van de uitrol van de nieuwe machine

Wanneer je een nieuwe werkplek uitrolt, dan is de eerste vraag, welke taal / regio je wilt instellen.
Normaal gesproken zal dit “Nederland” zijn.

3. Juiste toetsenbordinstelling

Wanneer je een nieuwe werkplek uitrolt, dan is de eerste vraag, welke taal / regio je wilt instellen.
Normaal gesproken zal dit “Nederland” zijn.

4. Tweede toetsenbordinstelling

De vraag over een tweede toetsenbordindeling kan je overslaan.

5. Licentieovereenkomst

Wij hebben jouw licentie al geregeld. Klik op akkoord.

6. Aanmelden

Meld je aan!

Hier wordt gevraagd om jouw inlognaam. Vul hier jouw emailadres in.

Klik daarna op  ‘volgende’.

7. Wachtwoord opgeven

Vul hier je wachtwoord in en klik op ‘aanmelden’.

Wachtwoord vergeten? Niet erg, kies dan de optie ‘Wachtwoord vergeten’ en volg de aanwijzingen.

8. Beveilig jouw account.

Als je al tweevoudige authenticatie hebt ingesteld, dan kan je de volgende stappen overslaan, en ga je naar de volgende stap.

Gebruik je geen tweevoudige authenticatie, dan moet je dit nu gaan instellen.
Installeer op je smartphone de “Microsoft Authenticator” App als je dat nog niet gedaan hebt.

Zie hiervoor de website : https://www.microsoft.com/nl-nl/security/mobile-authenticator-app.

9. Microsoft Authenticator

Doorloop de wizard met de Microsoft Authenticator. Kies bij het toevoegen van een account op je “Microsoft Authenticator” app voor een Werk of school account.

10. Scan de QR code

Scan vanuit de “Microsoft Authenticator” app de QR code die op je scherm wordt getoond,
En kies vervolgens voor “Volgende”

11. Getal in de app invullen

Er wordt een willekeurig getal getoond. Vul dit getal in op je “Microsoft Authenticator” app.

De Wizard zal automatisch zijn weg vervolgen.

12. Voltooid

Jouw werkplek is nu geconfigureerd en veilig voor gebruik.

We wensen jou heel veel werkplezier met deze werkplek!

Mocht je vragen hebben, dan kan je deze stellen aan onze Servicedesk via 085 – 792 11 22 of via servicedesk@solidpartners.nl

De configuratie is afgerond. Gefeliciteerd!

Als je nu met je muis op dit scherm klikt, dan kan je inloggen met je email-adres en je wachtwoord.

Mocht je na dit proces vragen hebben over de werkwijze? Neem dan contact op met onze Servicedesk.