Het uitrollen van een werkplek met Windows Autopilot en Intune biedt jou als eindgebruiker een gestroomlijnde en efficiënte manier om nieuwe apparaten in te stellen zonder tussenkomst van een medewerker van Solid Partners of de IT-afdeling.
Wanneer je het apparaat ontvangt, hoeft je het alleen maar aan te zetten en verbinding te maken met het internet. Het apparaat zal automatisch de configuratieprofielen downloaden en toepassen, waardoor het binnen geringe tijd gebruiksklaar is.
Dit proces minimaliseert de tijd en moeite die nodig zijn voor de initiële configuratie, waardoor jij snel aan de slag kan, ongeacht je locatie.
Werkplek instellen voor gebruik

Bekijk de video voor het configureren van jouw werkstation.
Hieronder staan alle stappen uitgeschreven, zodat je de configuratie in je eigen tempo kan uitvoeren.
Heel veel succes!
1. Uitpakken en aansluiten
Pak de laptop of desktop uit, en sluit deze aan op stroom en een netwerkkabel.
2. Start van de uitrol van de nieuwe machine
Wanneer je een nieuwe werkplek uitrolt, dan is de eerste vraag, welke taal / regio je wilt instellen.
Normaal gesproken zal dit “Nederland” zijn.
3. Juiste toetsenbordinstelling
In de volgende stap moet je de juiste toetsenbordindeling selecteren.
Dit zal normaal gesproken “Verenigde Staten (internationaal)” zijn.
4. Tweede toetsenbordinstelling
De vraag over een tweede toetsenbordindeling kan je overslaan.
5. Licentieovereenkomst
Klik op Akkoord
6. Aanmelden
Hier wordt gevraagd worden om je inlognaam (jouw email-adres).
Klik daarna op ‘volgende’.



7. Wachtwoord opgeven
Vervolgens moet je, je wachtwoord opgeven. Klik op ‘aanmelden’.
Ben je, je wachtwoord vergeten dan kan je de optie “Wachtwoord vergeten” gebruiken.
8. Jouw account veilig houden
Klik op volgende
9. Tweevoudige authenticatie
Als je al tweevoudige authenticatie hebt ingesteld, dan kan je de volgende stappen overslaan, en ga je naar stap …..
Gebruik je geen tweevoudige authenticatie, dan moet je dit nu gaan instellen.
Installeer op je smartphone de “Microsoft Authenticator” App als je dat nog niet gedaan hebt.
Zie hiervoor de website : https://www.microsoft.com/nl-nl/security/mobile-authenticator-app



10. Microsoft Authenticator
Doorloop de wizard met de Microsoft Authenticator. Kies bij het toevoegen van een account op je “Microsoft Authenticator” app voor een Werk of school account.
11. Scan de QR code
Scan vanuit de “Microsoft Authenticator” app de QR code die op je scherm wordt getoond,
En kies vervolgens voor “Volgende”
12. Getal in de app invullen
Er wordt een willekeurig getal getoond. Dit getal moet je op je “Microsoft Authenticator” app invullen.
De Wizard zal automatisch zijn weg vervolgen.



De configuratie is afgerond. Gefeliciteerd!
Als je nu met je muis op dit scherm klikt, dan kan je inloggen met je email-adres en je wachtwoord.
Mocht je na dit proces vragen hebben over de werkwijze? Neem dan contact op met onze Servicedesk.
