Office 365 product banner

Efficiënter werken met opmerkingen in Office 365

23-03-2020

In dit artikel bespreken we waar Office 365 vermeldingen voor zijn en hoe je ze effectief gebruikt. Wanneer je opmerkingen toevoegt aan een Word document, een Excel sheet, of PowerPoint presentatie, kun je in Office 365 een andere gebruiker vermelden door gebruik te maken van het @-teken (zoals in de meeste chat-apps).

Vermeldingen zijn voornamelijk nuttig als je met meerdere mensen samenwerkt in één bestand. Word, Excel of PowerPoint zal je nooit gaan gebruiken als chat-apps, maar dat betekent niet dat je geen bericht achter wil laten voor de auteur van een bestand dat je aan het bekijken/beoordelen bent. Voorheen kon je al wel opmerkingen toevoegen aan een Office-bestand voor iedereen met toegang tot dat bestand. Het nadeel hieraan is dat het ervan afhangt of iemand het bestand opent en de opmerkingen leest. Met vermeldingen kun je iemand proactief een bericht sturen.

Het bericht kan bijvoorbeeld een vraag zijn, een verzoek om bewerking of gewoon een opmerking. En door een vermelding te gebruiken krijgt deze desbetreffende persoon automatisch een e-mail met een link welke rechtstreeks verwijst naar de opmerking. Je hoeft dus niet meer te wachten tot iemand het bestand opent en ziet dat je een opmerking hebt toegevoegd. 

We laten zien hoe dit werkt in een Word bestand, in Excel en PowerPoint werkt dit op dezelfde manier.

Eerst selecteer je de tekst waarop je een opmerking wil plaatsen en klikt vervolgens boven in de menubalk op Invoegen -> Nieuwe opmerking (optie 1). Je kunt ook met de rechtermuisknop op de geselecteerde tekst klikken en “nieuwe opmerking” selecteren in het pop-up menu (optie 2).

Optie 1

Optie 2

Vervolgens type je “@” in het opmerkingenvenster dat verschijnt en daarna de naam van de persoon die je wil vermelden. Type daarna de opmerking en klik op de verzendknop (blauwe pijl).

De persoon die je vermeld hebt krijgt een e-mail met je opmerking, de tekst waarop je hebt gereageerd en een knop om hem of haar rechtstreeks naar je opmerking in het document te brengen. Vermeldingen werken in de mobiele apps, web apps en de desktop applicaties van Word, Excel en PowerPoint. Zeker in deze tijd, waarin we veel op afstand werken, kun je het samenwerken aan bestanden op deze manier een stuk prettiger maken.

Gerelateerde diensten

Virtual Desktop

Remote Desktop omgeving vanuit Private of Public Cloud omgeving voor het op afstand benaderen van legacy applicaties.

Bekijk dienst

Workspace

Een simpele en gepersonaliseerde digitale werkplek die zich automatisch aanpast op iedere rol en omgeving, browserbased en device onafhankelijk.

Bekijk dienst

Microsoft 365

Transformeer de manier waarop je werkt met Microsoft 365 en Microsoft Teams, wees productief op elke locatie.

Bekijk dienst
Deel op je social!

Reacties

Er zijn nog geen reacties op deze post

Reageer op deze post

 

Copyright © 2020 - 2021​​​​​​SitemapCookieverklaringPrivacyverklaringAlgemene voorwaarden